Flosti

Hej. Jag lovade ju er att ni skulle få veta lite om min älskade prins Flosti.

Flosti är en Sachsen anhaltiner född 1999. Min moster importerade honom från tyskland 2009 och den 12 april 2011 vart han min. Han är en fux på ca 175 cm och supersnäll. Väldigt pigg och framåt häst med mycket egen personlighet. Han är tidigare tävlad upp till 130 i tyskland, 115 i Sverige. Han har dock bara resultat upp till 110 med mig.

Jag köpte Flosti för att jag behövde en läromästare som kunde hjälpa mig att komma över min osäkerhet inom hoppningen och han tog mig från att inte våga hoppa 90 till att klara en 115 bana utan problem inom ett halvår. Dock har vi haft mycet otur och i juli förra året skadade han sig och har fram till och med april i år haft olika sorters skador. Men vi kom igång och lyckades komma ut och hoppa 2 110 banor med varierande resultat. Planen för nästa år är att kunna hoppa 110 regionalt med placering!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0